Sebelum ini saya telah menulis sekitar sepuluh entri tentang Permission Marketing oleh Seth Godin. Mungkin ramai yang tertanya-tanya, bagaimana caranya melaksanakan pemasaran dengan konsep tersebut. Adakah wujud panduan praktikal untuk melakukan pemasaran yang berkesan?
Buku The Referral Engine oleh John Jatsch ini memberikan jawapannya. Beliau yang sebelum ini dikenali dengan buku Duct Tape Marketing, membawa satu panduan pemasaran yang holistik - offline dan online. Seth Godin sendiri turut merekomenkan buku ini.
Antara idea penting dalam buku ini adalah kepentingan referral sebagai enjin pertumbuhan jualan. Dengan cara para pelanggan sedia ada membawa pelanggan baru, sesuatu perniagaan dapat terus berkembang baik tanpa menghabiskan banyak wang.
Idea lain dalam buku ini yang tidak kurang penting adalah Content Marketing. Dalam konsep ini, konten berkualiti menjadi penarik dan membawa prospek kepada tawaran syarikat. Teknik ini berbeza berbanding SEO dan pengiklanan.
Tips dalam buku ini sedang dan akan diamalkan dalam rangka membawa lebih banyak pengunjung kepada Downloadilmu.com
Wah! Wah! Saya teruja mahu tahu lebih banyak....
BalasPadam